شرکت شیائومی اعلام کرده است که بالغ بر ۳ میلیون واحد از جدید‌ترین دستگاه تناسب اندام خود یعنی Mi Band 6 را به سراسر جهان ارسال کرده است. این رقم درحالیست که تنها دو ماه از عرضه‌ی جهانی این محصول در تاریخ ۲ام آوریل ۲۰۲۱ می‌گذرد.

این خبر پیش از برگزاری کارناوال خرید ۶۱۸ شرکت شیائومی و توسط زِنگ زوژونگ(Zeng Xuezhong) معاون رئیس گروه شیائومی و رئیس بخش تولید تلفن همراه این شرکت در پلت‌فرم ویبو(Weibo) اعلام شده است. به گفته‌ی وی این سطح از فروش نشان دهنده‌ی نفوذ جهانی شیائومی به عنوان یک برند پوشیدنی معتبر در بازارهای سراسر جهان است.

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band 6

این درحالیست که طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم CCS Insight، شرکت گارمین تنها ۳/۴ میلیون واحد ساعت هوشمند در طول سال ۲۰۲۰ بفروش رسانده است. اگرچه از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد که در همین سال شرکت اپل توانسته بالغ بر ۴۳/۶ میلیون ساعت هوشمند به سراسر جهان ارسال کند.

با توجه به افزایش قیمت مچ‌بندهای هوشمند Mi Band 6 نسبت به نسل‌های قبلی این محصول، بدون شک شرکت شیائومی به سودآوری چشم‌گیر رسیده و از تولید این محصول راضی است.

زمانی که مچ‌بندهای هوشمند Mi Band شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار معرفی شدند، با در اختیار داشتن برچسب قیمت ۲۵ دلاری خود باعث جلب توجه‌ی تمام مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شدند. 

با این حال، مچ‌بند‌های هوشمند Mi Band 6 با قیمت حدود ۵۰ دلار در ایالات متحده بفروش می‌رسند که باعث شد از نظر برخی این محصول دیگر یک ردیاب تناسب اندام پوشیدنی مقرون به صرفه توصیف نشود. البته عوامل دیگری به غیر از افزایش قیمت مچ‌بند‌های شیائومی نسبت به نسل‌های قبلی وجود دارد، از جمله عرضه‌ی محصولاتی با قیمت مشابه مانند Amazfit Band 5 یا مچ‌بندهای Realme Band که بسیار ارزان‌قیمت‌تر هستند.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که مصرف کنندگان همچنان به برند شیائومی وفادار مانده و محبوبیت چشم‌گیر محصولات این شرکت در آسیا و آغاز عرضه‌ در ایالات متحده باعث فروش بسیار چشم‌گیر و درآمدزایی شیائومی شده است.