ساعت هوشمند Amazfit Nexo به طور کلی یک ساعت مستقل محسوب شده و نه تنها ویژگی‌های متنوعی را در بخش تمرینات ورزشی و نظارت بر روی سلامتی ارائه می‌دهد بلکه از تماس‌های تلفنی در شبکه‌های 4G LTE نیز پشتیبانی می‌کند. بدین منظور شما می‌توانید به طور کاملا مستقل از گوشی هوشمند خود از طریق ساعت تماس برقرار نمایید. اما با این حال اگر قصد دارید به جزییات بیشتری در بخش سلامتی، تمرینات ورزشی و به طور کلی ویژگی‌های متنوع دسترسی پیدا کنید چاره‌ای جز اتصال ساعت به گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. اما نحوه اتصال ساعت هوشمند Amazfit Nexo به گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS چگونه است؟

ساعت هوشمند آمازفیت نکسو از سیستم عامل اندروید 5.0 و بالاتر و همچنین iOS 10.0 و بالاتر کاملا پشتیبانی می‌کند. فرقی ندارد دستگاه شما ساخت اپل، شیائومی، هواوی یا سامسونگ باشد، شما با استفاده از این ساعت هوشمند به راحتی می‌توانید به تمامی آنها متصل شده و از امکانات و راحتی بیشتر لذت ببرید.

اولین اتصال با ساعت هوشمند آمازفیت نکسو

گام اول: اپلیکیشن Amazfit را دانلود کنید.

بدین منظور در سیستم عامل اندروید به پلی استور مراجعه نموده و با جستجوی عبارت Amazfit APP این اپلیکیشن را دانلود نمایید. در سیستم عامل iOS نیز کافیست از طریق اپ استور اپل Amazfit APP را جستجو نموده و اپلیکیشن مذکور را بر روی آیفون خود نصب نمایید.

گام دوم: اپلیکیشن Amazfit APP را از گوشی خود اجرا نموده و گزینه Sign-Up را انتخاب کنید. شما می‌توانید با استفاده از شماره موبایل و یا اکانت mi Fit/Amazfit خود در این اپلیکیشن ثبت نام کنید.

گام سوم: پس از ثبت نام به حساب کاربری خود وارد شوید. در این مرحله اپلیکیشن Amazfit APP از شما جزییاتی نظیر جنسیت، قد و وزن را سوال می‌کند.

گام چهارم: اتصال بلوتوث را بر روی گوشی هوشمند خود روشن کرده و با استفاده از آن ساعت را به گوشی متصل نمایید. بدین منظور:

وارد اپلیکیشن Amazfit APP شده و از گوشه بالایی و سمت راست گزینه Profile و سپس My Device را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Watch و سپس Amazfit Nexo لمس کنید تا ساعت به گوشی متصل شود.

گام پنجم: ساعت خود را در نزدیکی گوشی قرار دهید و مطمئن شوید که بلوتوث گوشی در حال جستجوی دستگاه جدید برای اتصال باشد.

گام ششم: اگر همه چیز درست پیش برود شما یک درخواست اتصال از سوی ساعت هوشمند را بر روی گوشی خود مشاهده خواهید کرد. حالا کافیست با لمس بر روی آیکون Confirm یا تایید، اجازه اتصال را بدهید.

پس از تایید، ساعت بلافاصله به گوشی هوشمندتان متصل شده و تمامی آپدیت‌های مورد نیاز فرمویر و AGPS به صورت خودکار انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که این فرآیند ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد.

ساعت هوشمند آمازفیت نکسو به گوشی متصل نمی‌شود؟

- میزان شارژ باتری ساعت را چک کنید

اگر امکان برقراری اتصال ساعت با گوشی هوشمند وجود ندارد باید ابتدا مطمئن شوید که میزان شارژ باتری ساعت هوشمندتان در سطح مناسبی قرار داشته باشد. ساعت را حداقل به مدت 15 دقیقه بر روی پایه شارژ قرار داده و سپس مجددا تلاش کنید.

- اپلیکیشن Amazfit App را به صورت اجباری (Force Close) ببندید و دوباره اجرا کنید یا اپ را مجددا نصب کنید

اگر ساعت با گوشی هوشمندتان اتصال برقرار نمی‌کند اپلیکیشن آمازفیت را بسته و بلوتوث گوشی را خاموش کنید. اپ را مجددا اجرا کنید تا ببینید آیا اتصال برقرار می‌شود یا خیر.

- گوشی را ریستارت کنید

بدین منظور در سیستم عامل اندروید ابتدا حافظه کش و دیتای ذخیره شده توسط بلوتوث را پاک کنید و سپس با مراجعه به مسیر Setting-Application Management-More Application-All Bluetooth Shared-Clear Data اطلاعات اشتراک گذاری شده توسط بلوتوث را حذف کنید.

در سیستم عامل iOS نیز کافیست به بخش تنظیمات گوشی مراجعه نموده و سپس با رفتن به تنظیمات مربوط به بلوتوث، اطلاعات ذخیره شده مرتبط با ساعت هوشمندتان را حذف کنید. بدین منظور بر روی آیکون Next مربوط به آمازفیت لمس نموده و سپس بر روی گزینه Forget This Device لمس کنید. حالا بلوتوث را یکبار خاموش و مجددا روشن نموده و اپلیکیشن آمازفیت را هم دوباره اجرا کنید تا ببینید مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

- اگر هنوز هم اتصال ساعت با گوشی هوشمندتان برقرار نمی‌شود بهتر است این کار را با یک گوشی دیگر هم امتحان کنید. همچنین می‌توانید از بخش خدمات فروش یا گارانتی دستگاه خود نیز راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که در هنگام اتصال ساعت Amazfit Nexo به گوشی هوشمندتان، از نزدیک کردن سایر دستگاه‌های بلوتوثی به گوشی یا ساعت خودداری نمایید.